دانشگاه دولتی حاجت تپه

Image

دانشگاه دولتی حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه است که در شهر آنکارا واقع شده است. داوطلبان ایرانی بسیاری سالانه به منظور ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام به اخذ پذیرش می‌کنند. این دانشگاه در میان دانشگاه‌های کشور ترکیه دارای کیفیت آموزشی بالایی است و یکی از دانشگاه‌های ممتاز آن به شمار می‌آید.  کشور ترکیه با توجه به شرایطی که دارد، پذیرای تعداد بسیاری از دانشجویان ایرانی است. ترکیه برای دانشجویان ایرانی یک مقصد تحصیلی پر طرفدار به شمار می‌آید. تشابهات فرهنگی و دینی بین دو کشور ترکیه و ایران، تحصیل و زندگی برای ایرانیان را در این کشور آسان‌تر کرده است. همچنین از لحاظ جغرافیایی، کشور ترکیه دارای مرز مشترک با ایران است و به علت همسایه‌گی با ایران، رفت و آمد برای ایرانیان به مراتب آسان‌تر است. کشور ترکیه دارای جاذبه‌های فرهنگی و توریستی بسیاری است و  علاوه بر دانشجویان ایرانی سالانه دانشجویان بین‌المللی بسیاری به منظور ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. در این مطلب شما را با یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه یعنی دانشگاه حاجت‌ تپه آشنا خواهیم کرد. در ادامه‌ی مطلب معرفی به دانشگاه و رشته‌های تحصیلی ارائه شده در آن خواهیم پرداخت.

تاریخچه دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه آنکارا توسط پروفسور دکتر sanhsan Doğramacı در تاریخ ۲ فوریه ۱۹۵۴ تاسیس شد. این دانشگاه در سال ۱۹۵۷ توسط موسسه‌ی بهداشت کودک و بیمارستان در حاجت تپه بنا شد و فعالیت‌های آموزشی، تحصیلاتی، تحقیقاتی و خدمات عمومی خود را از سال ۱۹۵۸ آغاز کرد. سپس این موسسات پایه فعالیت‌های آموزشی خود را در دانشکده‌های پزشکی، علوم بهداشت، علوم طبیعی و علوم اجتماعی آغاز کردند و به عنوان دانشگاه حاجت تپه شناخته شدند. دانشکده‌ی اقتصاد این دانشگاه در سال ۱۹۶۸ تأسیس شد و دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی در سال  ۱۹۷۱ به دانشگاه پیوستند. دانشگاه حاجت تپه با تأسیس بخش‌ها و دانشکده‌های جدید در دوره‌های دیگر گسترش یافت. دانشگاه حاجت تپه فعالیت خود را با ۱۵ دانشکده، ۱۵ مدرسه و مؤسسه‌ی تحصیلات تکمیلی، ۲ مدرسه‌ی علمی کاربردی، یک هنرستان، ۴ مدرسه‌ی فنی و حرفه‌ای، و ۹۸  مرکز تحقیقاتی و کاربردی شروع کرده است. دانشگاه حاجت تپه، به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در کشور ترکیه، به پیشرفت‌های جهانی در زمینه‌های علمی، فناوری، و هنری کمک می‌کند.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه به منظور جذب دانشجو در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی شرایط و مدارک مشخصی را تعیین کرده است. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته‌ها یا مقاطع تحصیلی مختلف ممکن است متفاوت باشند. داشتن حداقل مدارک نیز قبولی درخواست پذیرش داوطلبان را تضمین نمی‌کند. چرا که دانشگاه با توجه به سوابق علمی و تحصیلی هر داوطلب و بررسی و مقایسه با دیگر داوطلبان، اقدام به جذب دانشجویانی می‌کند که امتیاز بالاتری داشته باشند. ممکن است برای ادامه تحصیل در برخی از رشته‌ها داوطلبان برای حضور در آزمون مصاحبه درخواست به عمل بیاید. برای ارسال درخواست اخذ پذیرش خود می‌توانید با مراجعه به وب سایت رسمی دانشگاه درخواست خود را به صورت اینترنتی ارسال نمایید. با توجه به اینکه شرایط و مدارک مورد نیاز برای هر رشته یا مقطع تحصیلی ممکن است متفاوت باشند، داوزطلبان باید ابتدا رشته‌ی مورد نظر خود را جستجو کرده و مدارک لازم را مورد بررسی قرار دهند. سپس داوطلبان باید نسبت به آماده کردن مدارک به صورت کامل اقدام کرده و تا تاریخ مقرر آنها را به دانشگاه ارائه دهند.




قبولی های دانشگاه دولتی حاجت تپه

Images
نوشین تاو
سال : 2019


دندان پزشکی (ترکی)


دانشگاه دولتی حاجت تپه

شهر : آنکارا

متقاضی دوره های حضوری یوس کلینیک از شهر : ارومیه

Images
امیرحسین ثیاب قدسی
سال : 2019


داروسازی (ترکی)


دانشگاه دولتی حاجت تپه

شهر : آنکارا

متقاضی دوره های حضوری SAT  یوس کلینیک از شهر : مهاباد