دانشگاه دولتی جراح پاشا

Image

دانشگاه دولتی جراح پاشا

دانشگاه جراح پاشا یکی از بهترین دانشگاه های دولتی کشور ترکیه می باشد که در سال ۱۹۳۳ میلادی در شهر استانبول تاسیس شد. به پاس قدردانی از خدمات پزشک و جراح زبردست عثمانی، نام این دانشگاه جراح پاشا نام گذاری شده است. این دانشگاه هر ساله پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی زیادی بوده و محل مناسبی جهت تحصیل دانشجویان سراسر جهان در رشته پزشکی و زیرمجموعه های آن می باشد.
دانشگاه جراح پاشا دارای وسعت زیادی بوده و دانشکده ها، موسسات علمی و مراکز مختلف پژوهشی را در خود جای داده است. دانشگاه جراح پاشا تا سال ۲۰۱۹ زیرنظر دانشگاه استانبول بود ولی بعد از این سال بعنوان یک دانشگاه مجزا شروع به فعالیت کرد و هم اکنون جزو دانشگاه های درجه یک ترکیه محسوب می شود.

دانشکده‌های دانشگاه جراح پاشا

مراکز مختلف تحصیلی دانشگاه جراح پاشا را می‌توان در حالت کلی به ۷ بخش تقسیم کرد: بخش اول یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی ترکیه است که شامل رشته‌های اصلی پزشکی و زیرشاخه‌های مربوط به پزشکی می‌شود. این دانشکده دارای فضای آزمایشگاهی مخصوص به خود بوده و همین‌طور دوره یادگیری زبان ترکی به صورت فشرده را نیز در برمی‌گیرد. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه جراح پاشا خود شامل سه بخش است که شامل دندانپزشکی پایه، عمومی و تخصص می‌شود که البته هر یک دارای امکانات ویژه و به‌روز برای یادگیری بهتر مطالب تحصیلی است. بخش سوم از دانشگاه جراح پاشا مربوط به موسسه بیماری‌های ریه و سل است که از بهترین اساتید روز دنیا برای آزمون در زمینه بیماری‌های ریه استفاده می‌شود و البته که پژوهش‌های مربوط به این شاخه نیز در موسسه با امتیاز رسمی همراه است.

سانی که قصد تحصیل برای رشته تحصیلی مغز و اعصاب دارند باید وارد موسسه علوم مغز و اعصاب دانشگاه جراح پاشا شوند که دارای واحدهای روانشناسی و روان‌پزشکی جداگانه‌ای است و واحدهای درسی گسترده‌ای را در برمی‌گیرد. مرکز تحقیقات بیماری‌های خاص، مرکز تحقیقات تومورها و بیماری‌های هیپوفیز و همین‌طور موزه تاریخ پزشکی از دیگر بخش‌های دانشگاه جراح پاشا محسوب می‌شود. هر یک از مراکز یاد شده در این بخش دارای مشاوره‌های تحصیلی مخصوصی هستند به طوری که شامل زیر مجموعه‌های تحصیلی دقیقی بوده و می‌تواند فضای کار تیمی را برای متقاضیان فراهم سازد. البته که ورود به برخی از رشته‌های تحصیلی به هیچ عنوان کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود و شما باید متدهای روز دنیا برای یادگیری رشته‌های پزشکی را یاد بگیرید اما دسته‌بندی که برای هر یک از مراکز تحصیلی دانشگاه جراح پاشا در نظر گرفته شده است می‌تواند انتخاب را برای شما آسان‌تر نماید.

شرایط ورود به دانشگاه جراح پاشا

دانشگاه جراح پاشا در لیست واحدهای دانشگاه استانبول قرار دارد. می‌دانیم که برای پذیرش در دانشگاه‌های استانبول و آغاز تحصیل در ترکیه نیاز به شرکت در آزمون YOS دارید. دانشگاه جراح پاشا نیز از این قاعده جدا نبوده و متقاضی می‌بایست در آزمون YOS مختص به خود دانشگاه شرکت نماید. از دیگر روش‌های ورود و پذیرش در دانشگاه جراح پاشا شرکت در آزمون SAT است که به نوبه خود کلید ورود محسوب می‌شود. شما با شرکت در این آزمون‌ها در صورتی که حداقل نمره لازم را کسب کرده باشید می‌توانید در رشته مورد نظر تحصیل خود را آغاز کنید.


قبولی های دانشگاه دولتی جراح پاشا

Images
امیرحسین امینیان
سال : 2022


مهندسی عمران (ترکی)


دانشگاه دولتی جراح پاشا

شهر : استانبول

متقاضی دوره های آنلاین یوس کلینیک از شهر: تبریز

Images
ثمین ولیپور
سال : 2023


پرستاری (ترکی)


دانشگاه دولتی جراح پاشا

شهر : استانبول

متقاضی دوره های حضوری یوس کلینیک از شهر : ارومیه