دانشگاه خصوصی ایستینیه

Image

دانشگاه خصوصی ایستینیه

معرفی دانشگاه خصوصی ایستینیه در استانبول

برای بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه داشتن اطلاعات در مورد این دانشگاه ها ضروری می باشد. در این راستا دانشگاه ایستینیه در شهر استانبول با داشتن ۳ بیمارستان بسیار لوکس و مجهز به نامهای Liv Hospital و Medical Park  و VM Medical Park میتواند به عنوان یکی از بهترین انتخابهای این دسته از متقاضیان باشد. دانشگاه ایستینیه در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی بنیاد وقفی آناتولی قرن ۲۱ تاسیس شد. این دانشگاه همچنین در زمینه ی همکاری های آموزشی بین المللی تبادل دانشجو مانند اراسموس با بسیاری از دانشگاه های معتبر اروپایی در کشورهای  انگلستان، فرانسه، آلمان، اسپانیا، پرتغال، جمهوری چک، لهستان، رومانی، سوئیس، و کشور های غیر اروپایی مانند کره جنوبی، آمریکا، چین و … همکاری می نماید. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه در رشته ی پزشکی، علوم سلامتی و بهداشت، مهندسی، مدیریت و سایر رشته ها می توانند از این امکانات برای پیشبرد اهداف علمی و آموزشی خود استفاده نمایند.

فضاهای آموزشی این دانشگاه  واقع در مناطق قابل دسترس استانبول مانند Topkapi قرار دارد که دسترسی دانشجویان این دانشگاه را بسیار راحت کرده است.

دانشگاه ایستینیه دارای دانشکده های پزشکی، داروسازی، علوم سلامت و بهداشت، مهندسی، هنر های زیبا و معماری، علوم و ادبیات، علوم اقتصادی و اجتماعی می باشد و در این دانشکده ها رشته هایی نظیر پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، تغذیه، پرستاری، مهندسی های کامپیوتر، برق و الکترونیک، ماشین آلات، عمران و همچنین رشته هایی مانند اقتصاد، مدیریت، روابط بین‌الملل، رادیو تلویزیون و سینما، روانشناسی، معماری و معماری داخلی و بسیاری دیگر از رشته های دیگر تدریس می شود. اکثر رشته های موجود در این دانشگاه مانند پزشکی به دو زبان ترکی و انگلیسی به صورت مجزا تدریس می شود.

این دانشگاه همچنین در بخش تحصیلات تکمیلی و تخصصی با داشتن دو انستیتو در زمینه ی ادامه ی تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا فعالیت می نماید.

داشتن خوابگاه و امکانات رفاهی یکی دیگر از مواردی که همواره ذهن متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه را مشغول می سازد. دانشگاه ایستینیه در بخش اداری مربوط به دانشجویان خارجی دارای کادر مجربی است که با بسیاری از خوابگاه های خصوصی دارای ارتباط بوده و در این زمینه دانشجویان را راهنمایی می کنند.

همچنین در مورد ظرفیت های پذیرش دانشجو و میزان شهریه های این دانشگاه در رشته هایی مانند پزشکی و داروسازی باید خاطر نشان ساخت که این دانشگاه به عنوان مثال در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در رشته ی پزشکی به زبان انگلیسی ۶۰ نفر با شهریه ی ۲۰۰۰۰ دلار، پزشکی به زبان ترکی ۹۰ نفر با شهریه ی ۱۸۰۰۰ دلار، داروسازی انگلیسی ۴۰ نفر با شهریه ی ۱۱۰۰۰ دلار، داروسازی ترکی ۳۰ نفر با شهریه ی ۱۰۰۰۰ دلار، سایر رشته ها با ظرفیت های مابین ۳۰ تا ۶۰ نفر و شهریه های مابین ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار دانشجو پذیرش می نماید. شهریه ی دوره ی آمادگی زبان انگلیسی در این دانشگاه برای سال جاری ۴۷۵۰ دلار و برای زبان ترکی ۳۶۰۰ لیر ترکیه می باشد.متقاضیان در صورت پرداخت نقدی شهریه می توانند از تخفیف ۵ درصدی این دانشگاه استفاده نمایند.

این دانشگاه با نتیجه ی آزمون بین المللی SAT وYÖS وهمچنین مدارک دیپلم با شرط معدل اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

شرایط پذیرش دانشگاه ایستینیه

برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰

آخرین مهلت ارسال مدارک و درخواست انتخاب رشته تا تاریخ ۷ شهریور ۱۳۹۹ می باشد.

آزمونهای مورد قبول برای انتخاب رشته

SAT:   دارا بودن امتیاز حداقل ۱۲۰۰ از کل و ۶۰۰ از بخش ریاضی این آزمون برای رشته پزشکی و ۱۰۰۰ برای سایر رشته ها (نمرات سال گذشته نیز مورد قبول است)

YÖS: دانشگاه های آنکارا، استانبول و الوداغ ۷۵ از ۱۰۰ برای رشته ی پزشکی و ۵۰ از ۱۰۰ برای سایر رشته ها

معدل دیپلم ۸۰ از ۱۰۰ برای رشته ی پزشکی و ۶۰ از ۱۰۰ برای سایر رشته ها، همچنین برای رشته ی پزشکی داشتن نمرات دروس زیست شناسی و شیمی در ریز نمرات به میزان حداقل ۸۰ از ۱۰۰


قبولی های دانشگاه خصوصی ایستینیه

Images
حسین جوانمرد
سال : 2022


کارشناسی فیزیوتراپی (ترکی)


دانشگاه خصوصی ایستینیه

شهر : استانبول

متقاضی دوره های آنلاین یوس کلینیک از شهر : اصفهان

Images
نعیمه منظوری
سال : 2022


پزشکی (ترکی)


دانشگاه خصوصی ایستینیه

شهر : استانبول

متقاضی دوره های حضوری یوس کلینیک از شهر : ارومیه