چشم‌انداز

مدرسه کسب‌وکار آراد، جایی برای تمام کسانی که به دنبال تحول هستند. پیوندی میان تجربه نسل قدیم و جسارت و نبوغ نسل جدید، آشتی میان علم و ادب گذشتگان و فراست آیندگان. اینجا جایی است برای هرآن‌کس که به دنبال اندیشه است. ما در مدرسه کسب‌وکار آراد به شما کمک می‌کنیم لحظه‌ای مکث کنید، بهتر بیندیشید، و شاید بتوانید از نو خلق کنید! 

بیایید دست‌به‌دست هم دهیم و اندیشه را نجات دهیم. بیایید چشم‌ها را شسته و بار دیگر بنگریم. ما در مدرسه کسب‌وکار آراد مهارت‌هایی به شما می‌آموزیم که بدانید در کدام شغل شادتر خواهید بود و یا چرا در کسب‌وکار فعلی خود خوشحال نیستید! و اگر در یک‌قدمی رسیدن به قله نیز باشید، دست شما را برای فتح آن خواهیم فشرد!

 

 

مأموریت

دپارتمان مدیریت مؤسسه آموزش عالی آراد با هدف آموزش 103,680 نفرساعت در سال و 8,640 نفرساعت در ماه در حوزه‌های مدیریتی، به دنبال ارتقای سطح مهارت‌های مدیریتی جامعه و جلب مشارکت مدیران، نیروی جوان و حتی کودکان است. ما این کار را از شهر ارومیه آغاز کرده‌ایم و به امید خداوند، آن را به کل کشور و دنیا توسعه خواهیم داد.

ضرورت و اهمیت

وقت آن رسیده که شهرهای کوچکی چون ارومیه نیز به اهمیت تخصص مدیریت پی ببرند و بتوانند آن را در صنایع مختلف، سازمان‌ها، اصناف، کسب‌وکارها و حتی زندگی شخصی افراد پیاده کنند. تخصصی که شاید اهمیت آن با حیات سازمان‌ها و کسب‌وکارها و اقتصاد کشورها گره‌ خورده است. حلقه گمشده‌ای که با یادگیری اصولی آن، پرده از بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های سازمانی برداشته خواهد شد. 

بیایید دپارتمان مدیریت آراد را خانه خود بدانیم. ما اینجا برای شنیدن دردهای شما گرد هم آمده‌ایم. دردهایی که اگر توسط متخصصان و بانیان امر شنیده نشود، دیریازود باید با صنایع مهم که حیات اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند، خداحافظی کنیم. ما را در این مأموریت مهم تنها نگذارید.

معرفی

مؤسسه آموزش عالی آراد با مجوز رسمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان اولین مؤسسه آموزش عالی شمال غرب کشور در سال 1396 تأسیس شد. هدف ما برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارت‌محور جهت از بین بردن خلا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار است. در حال حاضر مؤسسه آموزش عالی آراد در 4 بخش زیر فعالیت می‌کند:

– دپارتمان زبان‌های خارجی

– دپارتمان معماری

– دپارتمان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان

– دپارتمان مدیریت

 

مدرسه کسب‌وکار آراد

 

خدمات و فعالیت‌ها

– برگزاری دوره‌های مدیریتی، مهارت‌های کسب‌وکار، منابع انسانی، مالی، فناوری، دیجیتال، دوره‌های ضمن خدمت سازمان‌ها، استعدادیابی و مهارت‌پروری در سه بخش کودکان، جوانان و مدیران.

– ارائه تمامی خدمات کسب‌وکار و مشاوره و عارضه‌یابی سازمان‌ها.

– برگزاری ایونت‌های «مدیرشو»، فضایی آزاد و شاد برای بحث و تبادل نظر در خصوص مباحث مدیریتی روز دنیا.

– شناسایی و تقویت توانایی‌های خاص افراد در قالب سخنرانی یا کارگاه‌ها.

بخش‌ها و مخاطبان

 

بخش مدیران

در بخش مدیران، دپارتمان مدیریت مدرسه کسب‌وکار آراد، تمامی دوره‌های آموزشی موردنیاز شرکت‌ها را تحت پوشش قرار داده و همچنین دوره‌های توانمندسازی مدیران را در سطح حرفه‌ای و با استفاده از اساتید مجرب کشور با دو زیرساخت آنلاین و حضوری برگزار می‌کند. امکان برگزاری دوره‌های اختصاصی موردنظر هر سازمان نیز میسر است. 

دپارتمان مدیریت کسب‌وکار آراد با مشاوران مجرب، عارضه‌یابی و بررسی ساختار و عملکرد سازمان‌ها را انجام داده و نقاط کور و بحران‌ساز آنها را شناسایی می‌کند و اقدامات عملی برای رفع آنها توصیه می‌کند. 

از دیگر فعالیت‌ها، برگزاری رویدادهای مدیریتی و دعوت از مدیران مجرب کشور برای بحث و تبادل نظر در مورد مسائل و مشکلات روز دنیا در حوزه کسب‌وکار است.

بخش جوانان

دپارتمان مدیریت کسب‌وکار آراد با مجوز رسمی از وزارت علوم و اعطای مدرک بین‌المللی، اقدام به برگزاری دوره‌های مهارت‌پروری کسب‌وکار و مشاغل می‌نماید که افراد مختلف با حضور در آنها مهارت‌های موردنیاز برای ورود یا ارتقا در کسب‌وکارها را پیدا می‌کنند. 

ما بستر کاریابی و اشتغال افراد را فراهم می‌کنیم و رویدادهای «مدیرشو» را به‌صورت رایگان برگزار می‌نماییم تا جوانان در محیطی شاد و آزاد نظرات خود را در مورد مسائل مدیریتی روز دنیا مطرح کرده و آنها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بخش کودکان

مدرسه کسب‌وکار آراد با برگزاری آزمون‌ها و بازی‌های مختلف، و با بهره‌گیری و نظارت روان‌شناسان و متخصصان مجرب کشور، استعداد و توانایی‌های خاص کودکان را شناسایی کرده و آنها را به سمت دوره‌هایی که این استعداد خاص آنها بتواند پرورش یابد، هدایت می‌کند. 

کودکان در این مدرسه، در محیطی شاد و به‌دور از استرس، فرصتی می‌یابند تا به توانایی‌های خدادادی در وجودشان پی ببرند و بتوانند از آنها در زندگی و شغل آینده‌شان بهره ببرند.